Kui läheb e-poe tegemiseks, siis on mõistagi suur küsimus, mis sisuhaldussüsteemi selleks kasutada? See e-poe tegemise õpetus tutvustab sulle samm-sammult Eesti ühte populaarset platvormi – Voogi. Vaata, kuidas panna Vooga ca 50 tootega veebipood püsti kõigest ühe päevaga!
Siin on sulle uudistamiseks kaks kodumaist veebipoe näidet, mis on loodud just Voo baasil…
Voog e-poe liidese ülevaade
Täisautomaatne laosüsteem
Professionaalne Voo laohaldus lubab mugavalt hallata e-poe tehinguid ning väljastab kliendile automaatse PDF arve/kviitungi. Ühtlasi ei luba süsteem broneerida/osta rohkem tooteid, kui neid reaalselt olemas on!
Toetab Eesti makse- ja tarneviise
Voos on lihtne siduda oma e-pood kohalike makse- ja tarnevõimalustega (Swedbank, SEB, Ominva, Itella jms.). Lisaks saavad sinu tulevased kliendid kauba eest tasuda klassikalise arve, krediitkaardi või PayPali teel!
Tootevariatsioonide kasutamine
Sõltuvalt tooteliigist võib-olla hädavajalik kasutada tootevariatsoone. Erinevate suuruste ja värvide mugav valik võimaldab tooteid efektiivsemalt müüa ja teeb e-poe kasutajasõbralikumaks!
Sooduskupongipõhiste kampaaniate loomine
E-äris on inimesed harjunud saama kaupu hea hinnaga. Ka Voo poe omanikud saavad sooduskampaaniate tarbeks luua klientidele eksklusiivseid sooduskuponge!
Voost rohkem teada saamiseks loe minu põhjaliku arvustust: Voog koduleht, kas väärt katsetamist?
Samm 1.
Vali sobiv kujundusmall!
- Ava: voog.com ning kliki ➜ “ALUSTA SIIT”
- Seejärel vali meelepärane kujundus, mis on mõeldud poe ehitamiseks!
- Mõtle välja isikupärane domeeninimi! PS! Prooviperioodil saad kasutada ainult ajutist domeeni nagu näiteks: kasutajanimi.voog.com. Ära unusta see poe valmimisel ümber vahetada professionaalsema domeeni vastu!
- Pärast registreerimist saadki kohe Vooga tutvust tegema hakata ning alustada veebipoe ehitust. Uue veebilehe tegemine nii lihtne oligi:)
Kasulik teada!
- Kujundusmalli saab hiljem piiramatult vahetada! See tähendab, et juba olemasolev sisu ja seadistused ei lähe kujunduse vahetamisega kaduma!
- Pärast 30 päevase prooviperioodi lõppu ei järgne mingeid kohustusi! Konto pole siduv ühelgi viisil ja krediitkaardi andmeid sinult ei küsita!
- Proovikonto e-poe rakendus lubab riputada üles maksimaalselt 3 toodet. Voo veebipoe täisfunktsioonide kasutamiseks mine üle tasulisele Plus või Premium paketile (al. 13€/kuu)!
Samm 2.
Seadista oma e-pood!
- Kliki alumisel kontrollribal: SEADED ➜ POE SEADED
- Täida kohustuslikud ehk tärniga märgitud väljad!
Ülejäänud tähtsad seaded nagu näiteks tarne- ja makseviisid on mõistlik jätta pärastiseks, kui poe strukutuur on valmis ja tooted üles pandud!
Samm 3.
Loo veebipoe struktuur!
Enne toodete lisamist on mõistlik ehitada valmis veebipoe struktuur. See tähendab, et iga toote jaoks on vaja luua uus leht ja ühtlasi määrata sellele vastav roll ehk mall. Kindlasti soovid luua ka erinevad kategooriad? Samuti tuleb luua eraldi leht, mis on nö. tootekataloog ehk product list. Alustamegi kataloog-lehe loomisega!
- Tootekataloogi loomiseks kliki peamenüü kõrval olevat nuppu “LISA”
- Lisa tootelehele pealkirjaks näiteks: “Pood” ja malliks vali: “PRODUCT LIST”!
Kindlasti määra, et see leht on nähtav menüüs! Vaata näitena ka minu demopoe product list page’i!
Nüüd on sul loodud spetsiaalne leht, kuhu saab hakata tooteid lisama. Aga enne veel kui alustame toodete lisamisega soovitan sul rahulikult mõelda, kas lehel nimega Pood peaks ilmuma kohe ridamisi müügis olev kaup või soovid enne kuvada alajaotust!
Toon lihtsa näite: POOD ➜ MEHED ja NAISED ➜ PEAKATTED ja JALANÕUD ➜ TOOTED
Kategooriate tegemine
Kui sinu e-poodi tuleb kümneid erinevaid tooteid, on kindlasti mõistlik lahterdada tooted kategooriatesse.
Uue kategooria tegemiseks loo “Pood” lehele uus alamleht, mille mall on taaskord Product list!
Kliki: “LISA ALAMLEHT”
Sisuliselt on tegu eelmise ptotsessi kordmamisega. Vahe on selles, et nüüd lood lihtsalt lehele nimega Pood alamlehti. Kui sinu poodi tuleb palju kategooriaid, siis segaduse vältimiseks soovitan vaadata veebilehe struktuurset plaani.
Kliki: “Sisu” ➜ “Struktuur”
Struktuurses plaanis on väga lihtne hiirega lohistades nihutada toode x näiteks ühest kategooriast teise või lihtsalt vahetada järjekorda. Tähtis on, et lehed saaksid paigutatud korrektselt üksteise alla!
Samm 4.
Toodete lisamine
Toodete lisamiseks liigu kategooria lehele ja vajuta taaskord nupule: “LISA ALAMLEHT”
Selleks tuleb sul korrata juba tuttavat protsessi, kuid selle erinevusega, et lehe malliks on seekord määratud “PRODUCT”
Avaneb tootelehe mall, mille täitmine sisuga on nauditavalt lihtne. Lehe disainimiseks lohista alumiselt tööriistaribalt meelepäraseid elemente.
Lisa:
- Põhipilt
- Galerii
- Pealkiri
- Lisainformatsioon (lühikirjeldus, materjalid, suuruste tabel jms.)
Toote registreerimine laosüsteemi
Viimaseks ja ühtlasi kõige tähtsamaks sammuks on ostunupu lisamine tootelehele. Lohista ostunupp näiteks lühikirjelduse alla!
Muideks ostunupu lisamisega registreerid toote poe laosüsteemi. Määra tootele nimi, hind ja unikaalne tootekood!
Samm 5.
Alusta müümist!
Tarneviiside seadistamine
Kliki: “SEADED” ➜ “POE SEADED” ➜ “TARNEVIISID”
Tarneviiside all mõeldakse paki kohaletoimetamise viisi.
Loe täpsemalt tarneviiside seadistamise juhendist!
Makseviiside seadistamine
Voos on vaikimis seadistatud PDF arve väljastamise maksemeetod, mille kasutamiseks sa ei pea sa tegema midagi muud kui lisama oma kodupanga andmed koos firma logoga.
Kliki: “SEADED” ➜ “POE SEADED”
Kui pood on korralikult tööle hakanud, on soovitav töösse rakendada ka pangalingid. See teeb kliendi elu maksmisel poole mugavamaks ja ühtlasi tõstab ka poe usaldusväärsust. Kasutades pangalinke suunatakse klient otse kodupanka ning tema arve väljad on mugavalt eeltäidetud. Teisisõnu: makse ootab vaid kinnitamist.
NB! Pangalinkide lisamisel tuleb mängu kolmas osapool – Maksekeskus, mis tähendab sulle täiendavaid kulutusi (2,5% + 0,30€ tehingutasu).
Loe Maksekeskusest täpsemalt (hinnakiri, tingimused) makseviiside seadistamise juhendist. Seal tuleb juttu ka PayPaliga ühildamisest!
Müügitingimuste dokument on kohustuslik!
Tagamaks juriidiliselt korrekste ja eetilise e-äri on iga Eestis tegutseva e-poe omaniku kohustus küsida klientide käest ostu sooritamisel nõusolekut (märkeruudu abil) müügitingimustele. Lihtsustatult öelduna kaitseb see dokument nii sinu kliente, kui ka e-poodi kõikvõimalike probleemide ilmnemisel.
Voo puhul on müügitingimustele nõusoleku küsimise tehniline pool juba mõistagi valmis.
Ava: SEADED ➜ POE SEADED ➜ MÜÜGITINGIMUSTE MÄRKERUUT (lülita sisse)
Mis puudutab selle dokumendi sisulist poolt, siis selleks soovitame läbi lugeda e-kaubandusliidu juhendi!
Kokkuvõtteks
E-poe tegemine Vooga on kahtlemata väga kiire ja lihtne viis, kuid ilmselgelt pole tegu nii paindliku sisuhaldussüsteemiga nagu seda on näiteks WordPress. Seetõttu pole Voog suurte veebipoodide (tooteid 100+) tegemiseks kindlasti kõige parem valik, sest erisoovide teostamiseks on vaja veebiarendaja sekkumist.
Kokkuvõtvalt läheb Vooga tehtud e-poodidel kenasti. Seda tõestavad ka üldised majandusnäitajad. Voo tegevjuhi Henn Runneli sõnul on Voogi e-poodide kogukäive ületanud 1.5 miljoni euro piiri ning mullusega kasvatasid poed enda läbimüüki 3 korda.
Kes aga leiab, et Voo võimalustest jääb talle vajaka ja on valmis ajaliselt ja rahaliselt rohkem panustama, neil soovitan pilgu heita suure Shopify suunas!
Suures pildis on Voog igatahes äge!
Jõudu veebipoe tegemisel!
Mis saab 31. päeval? Praktiliselt mitte midagi, sest prooviversioon pole siduv. Muutub vaid see, et pärast prooviaja täitumist pole Sinu veeb internetis enam avalik!